RuralMed Mobility: Adopting electric mobility in underserved rural and remote MED areas

Το 30% του πληθυσμού της ΕΕ ζει σε αγροτικές περιοχές, ενώ οι αγροτικές περιοχές αντιπροσωπεύουν το 83% της συνολικής έκτασης της ΕΕ. Μια από τις εμβληματικές πρωτοβουλίες της ΕΕ που περιλαμβάνεται στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της για τις αγροτικές περιοχές σχετίζεται με την αγροτική κινητικότητα και συγκεκριμένα την αντιμετώπιση της πρόκλησης της βιώσιμης πολυτροπικής κινητικότητας (sustainable multimodal mobility).

Στις αστικές περιοχές η ηλεκτροκίνηση παρουσιάζει σημαντική άνθιση. Οι υποδομές φόρτισης έχουν επίσης αναπτυχθεί, αλλά μόνο στις πόλεις και κατά μήκος των κύριων αυτοκινητοδρόμων, επειδή δημιουργούνται καλύτερες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Το παραπάνω αντικατοπτρίζεται στις αγροτικές περιοχές, όπου οι χρήστες της ηλεκτροκίνησης βιώνουν το «άγχος εμβέλειας», την ανησυχία δηλαδή ότι τα οχήματα τους δεν θα μπορούν να διανύσουν την απαιτούμενη απόσταση, λόγω ανεπάρκειας του δικτύου φόρτισης. Αυτό το «άγχος εμβέλειας» μπορεί να οδηγήσει στην επιλογή άλλων συμβατικών επιλογών μεταφοράς ή δρομολογίων.

Οι φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης των αγροτικών περιοχών, εγκαθιστούν συνήθως (επιδοτούμενα) σημεία φόρτισης με στόχο την ευαισθητοποίηση του πληθυσμού. Πολύ συχνά όμως αυτές οι δράσεις είναι ανεπαρκώς συντονισμένες και στερούνται σαφούς στρατηγικής για την συστηματική ανάπτυξη και λειτουργία του δικτύου τόσο σε τοπικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Γενικά, τέτοιες μεμονωμένες δράσεις αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις που σχετίζονται με τρεις βασικούς τομείς: χρηματοδότηση, τεχνική επάρκεια και συντονισμός με τις εταιρείες δικτύου. Μέρος των παραπάνω προβλημάτων θα μπορούσε να μετριαστεί με τη βελτίωση του πλαισίου πολιτικής που αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Για να αντιμετωπιστούν τα παραπάνω προβλήματα και να επεκταθεί η χρήση της ηλεκτροκίνησης, υπάρχει σαφής ανάγκη να υποστηριχθούν οι τοπικές αρχές όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο και τις τεχνικές τους ικανότητες.

Το έργο στοχεύει στην:
‐Μείωση των επιπτώσεων των μεταφορών στις αγροτικές περιοχές, επιτρέποντας στους εμπλεκόμενους δήμους να μειώσουν τις εκπομπές CO2.
‐Υποστήριξη και δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου χρηματοδότησης υποδομών φόρτισης και τη δημιουργία ενός δημόσιου κοινόχρηστου σχεδίου ενοικίασης και διαμοιρασμού οχημάτων.
‐Υποστήριξη και προώθηση της κινητικότητας χαμηλών εκπομπών άνθρακα, επίτευξης των ενεργειακών στόχων και της ουδετερότητας άνθρακα.
‐Βελτίωση της συνδεσιμότητας αστικών και απομακρυσμένων αγροτικών περιοχών.

Περισσότερα εδώ


Αγγλικός τίτλος
RuralMed Mobility: Adopting electric mobility in underserved rural and remote MED areas
Διάρκεια
01/01/2024 - 30/09/2026
Προϋπολογισμός
183.250.000.000,00€
Ακρωνύμιο
RuralMed Mobility
Εταίροι
-- Επικεφαλής --
Consortium Extremandura Energy Agency - AGENEX(ES)

Consortium Oltrepò Mantovano – COM (IT), Development Agency of Una‐Sana Canton – RAUSK (BA), Directorate-General for Transport of the Government of Extremadura - JUNTAEX(ES), Intermunicipal Community of Alto Alentejo – CIMAA (PT), International Centre for Numerical Methods in Engineering – CIMNE (ES), Koprivnica-Krizevci County - IKCKZ County (HR), Kranj ‐ BSC KRANJ (SI), Regional Energy Agency North - REAN (HR), Regional Energy and Environment Agency from North Alentejo ‐ AREANATejo (PT), Stara Zagora Regional Economic Development Agency ‐ SZ REDA (BG), Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης – ΕΚΕΤΑ (EL), Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης / Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας

Πρόγραμμα



Διαύγεια

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Π.Ε.Δ. Δυτικής Μακεδονίας

Μέγεθος γραμματοσειράς
Αντίθεση